<% Dim Conn, dbPath dbPath = "D:\inetpub\wwwroot\bongologic\fpdb\afic_up.mdb" Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection") Conn.Open "PROVIDER=MICROSOFT.JET.OLEDB.4.0;DATA SOURCE=" & dbPath Set Session("_conn") = conn %> <% sqlArtDetails = "SELECT * FROM t_Articles Where Article_ID = "& Request.QueryString("ArtID")&"" Set rsArtDetails = Server.CreateObject("ADODB.Recordset") rsArtDetails.Open sqlArtDetails, conn, 3, 3 %> t_Articles ข่าวสั้น FFA 29 AFIC
   
Home Page
Food Facts Asia: 3x year resource newsletter, which features articles on current nutrition, food safety and science communication topics for use by journalists, health professionals, students and interested consumers.
AFIC leaflets, posters and brochures available for download
AFICNews: AFIC's monthly e-bulletin provides updates on regional events, the latest AFIC resources and analysis of recent news coverage of food safety and nutrition topics and issues.
Press Centre: Recent press releases and guidelines on where to go for more information.
Contact Us: Click here to request copies of AFIC publications, or to be added to AFIC's mailing list.
 
 

More AFIC Links

 
   
   


 
 
 

     

Journalist access

to expert database

ข่าวสั้น

FFA 29 NewsBites

 

14 พฤษภาคม 2550

 

การสร้างประโยชน์และความเสี่ยงให้สมดุล-อุปสรรคด้านโภชนาการขั้นพื้นฐาน

การศึกษาเป็นระยะเวลานานในประเทศสหรัฐอเมริกาเพื่อประเมินประโยชน์ที่เป็นไปได้และอันตรายต่อการเจริญเติบโตของเด็ก ที่ระดับการบริโภคอาหารที่แตกต่างกันของมารดาในระหว่างตั้งครรภ์ พบว่า การบริโภคอาหารทะเลของมารดาในระหว่างตั้งครรภ์ที่น้อยกว่า 340 กรัม ต่อสัปดาห์ มีความสัมพันธ์กับความเสี่ยงที่เพิ่มขึ้นต่อระดับคะแนนความฉลาดด้านการพูด พฤติกรรมด้านสังคม ทักษะการเคลื่อนไหว การสื่อสาร และการพัฒนาการด้านสังคมที่ลดน้อยลง มีรายงานการบันทึกว่า  การเจริญเติบโตที่ดีของเด็กในระหว่างตั้งครรภ์มารดา ต้องมีการบริโภคอาหารทะเลมากกว่า 340 กรัมต่อสัปดาห์ ในประเทศสหรัฐอเมริกา แนะนำให้สตรีจำกัดการบริโภคอาหารทะเลในระหว่างการตั้งครรภ์ให้อยู่ที่ 340 กรัม ต่อสัปดาห์ เนื่องจากกังวลว่ามีการบริโภคสารปรอทมากเกินไปจนเกิดผลกระทบต่อประสาทวิทยาของตัวอ่อนหรือเอ็มบริโอ (embryo neurology) อย่างไรก็ตาม อาหารทะเลเป็นแหล่งที่สำคัญของกรดไขมันโอเมก้า-3 ในอาหารของชาวสหรัฐฯ ซึ่งจำเป็นต่อการพัฒนาของระบบประสาทที่เหมาะสม  การศึกษานี้บ่งชี้ว่า ควรคำนึงถึงคำแนะนำต่างๆ ในปัจจุบันอย่างละเอียดถี่ถ้วน ทั้งนี้ การบริโภคอาหารทะเลอย่างจำกัด อาจทำให้เสียสมดุลจนเกิดผลเสียต่อร่างกายได้ อีกทั้ง การวิจัยเน้นย้ำถึงความสำคัญของการวิเคราะห์ความเสี่ยง-ประโยชน์อย่างสมบูรณ์ เพื่อให้นโยบายและคำแนะนำด้านสุขภาพที่อยู่บนพื้นฐานการประเมินโดยอาศัยหลักฐาน สำหรับข้อมูลเพิ่มเติม โปรดอ่าน Hibbeln และคณะ (2007); Lancet 369:578-585 การบริโภคอาหารทะเลในระหว่างตั้งครรภ์ของมารดา และผลต่อการพัฒนาการของระบบประสาทในเด็ก (Maternal seafood consumption in pregnancy and neurodevelopmental outcomes in childhood) (ALSPAC study): การศึกษาจากการสังเกตตามรุ่น (an observational cohort study). DOI: 10.1016/S0140-6736(07)60277-3
 

 
 

Copyright © 2004 Asian Food Information Centre (AFIC)
* Permission is granted to media, health and education professionals to use AFIC information resources in part or in full, providing credit is given to its source and AFIC is informed of its use by emailing info@afic.org.
No part of any AFIC information resources or the AFIC logo or its name may be used for any advertising or commercial product promotion purposes or with any commercially branded materials.