<% Dim Conn, dbPath dbPath = "D:\inetpub\wwwroot\bongologic\fpdb\afic_up.mdb" Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection") Conn.Open "PROVIDER=MICROSOFT.JET.OLEDB.4.0;DATA SOURCE=" & dbPath Set Session("_conn") = conn %> <% sqlArtDetails = "SELECT * FROM t_Articles Where Article_ID = "& Request.QueryString("ArtID")&"" Set rsArtDetails = Server.CreateObject("ADODB.Recordset") rsArtDetails.Open sqlArtDetails, conn, 3, 3 %> 正视农药与健康: 验查证据的国际会议 t_Articles AFIC
   
Home Page
Food Facts Asia: 3x year resource newsletter, which features articles on current nutrition, food safety and science communication topics for use by journalists, health professionals, students and interested consumers.
AFIC leaflets, posters and brochures available for download
AFICNews: AFIC's monthly e-bulletin provides updates on regional events, the latest AFIC resources and analysis of recent news coverage of food safety and nutrition topics and issues.
Press Centre: Recent press releases and guidelines on where to go for more information.
Contact Us: Click here to request copies of AFIC publications, or to be added to AFIC's mailing list.
 
 

More AFIC Links

 
   
   


 
 
 

     

Journalist access

to expert database

新闻稿 - 研发更营养的生技农作物研究从盖兹基金会接受大量的财力资助

Press Release - Research to Develop More Nutritious Biotechnology Crops Receives Big Financial Boost from Gates Foundation

 
t_Articles t_Articles

July 19, 2005

由比尔默林达-盖茨基金会拨款部分资助,加上来自其它慈善基金会和研究机构资金的世界卫生大挑战计划,最近宣布将授予3千万美元的资金于研发更营养的生技农作物的研究计划, 以对抗遍及全球营养不良的健康问题。这计划评论说「要长期有效的解决这(营养不良) 问题的办法,是从基因上修改农作物使得它们在苛刻的气候下也可以生长良好,而可含有高量根本营养素」。这计划奖金包括超过11 百万美元来改进世界上最重要的主要农作物 - 稻米里的维生素A、 维生素E 、铁和锌的营养价值,。

这些奖金将会加速生技强化研究的进展,但值得注意到的是,亚洲的科学研究家在利用生化科技来改善这个区域主要农作物的营养质量上在已颇有成就。亚洲食品信息中心最新的时事通讯亚洲食品事实结论说一些有所展望的计划已经在实行中。

例如,生化科技方法已被使用于改进芥末油的营养价值,在增加油菜籽中以及其粹取油的 维生素A原的技术上更进一步。在饮食中,一茶匙的菜籽油维生素A原足够为成人提供每日建议维生素A 的摄取量。现在一家商业公司正与密执安州立大学、美国「国际开发署」以及在印度的Tata 能源研究院 (TERI) 合作,意图运用此专门技术在油菜籽的一个近亲 - 芥末油上。

"我们希望这个项目的成功将帮助缓和我们的人民,特别是孩子的维生素A 缺乏症," TERI 计划的主要调查员 Dr Vibha Dhawan说。

同时,现在也有一些区域性的研究,计划改进亚洲的主食 – 稻米内所含铁和维生素A原。有几个计划目前使用生化科技,像是基因改造技术来增加稻米里的铁含量。这些富含铁的稻米品种的当中一种,包含了一个可加倍稻米铁含量的豆子基因。这个新稻米品种内并且有一其它基因可使铁在消化之后更加容易被吸收。


对于关于更多在亚洲持续研究计划的信息,请点选亚洲食品信息中心的7月份的时事通讯,亚洲食物事实。www.afic.org  关于世界卫生大挑战奖金的更多信息,可点选   http://www.gatesfoundation.org/nr/downloads/globalhealth/GCGH_Grants_Backgrounder.pdf
 

t_Articles

 
 

Copyright © 2004 Asian Food Information Centre (AFIC)
* Permission is granted to media, health and education professionals to use AFIC information resources in part or in full, providing credit is given to its source and AFIC is informed of its use by emailing info@afic.org.
No part of any AFIC information resources or the AFIC logo or its name may be used for any advertising or commercial product promotion purposes or with any commercially branded materials.